Portugalgo Parlamentuak Alderdi Sozialistaren lege-proiektu bat onartu zuen ostegun honetan, datorren urtetik aurrera hainbat autobidetan bidesariak kentzeko, horietako batzuk Espainiarekin lotzen baitira, kalitatezko igarobide seguru bat ahalbidetzen duen beste biderik ez dagoenean.

Sozialisten kalkuluen arabera, ekimenaren kostua 157 milioi euro ingurukoa izango da, eta bidesarien amaiera ekarriko du Transmontanako A4 autobide lusan eta Marãoko tunelean (Zamora probintzia espainiarrarekin lotzen da), Pinhal Interior probintziako A13 autobidean, Algarveko A22 autobidean (Portugalgo eskualde hori Andaluziarekin lotzen du), Barne Beirako A23 autobidean eta Ipar Barneko A24 autobidean (Ourenseraino iristen da).

Neurriak Beira Litoral eta Altako A25 errepideei ere eragingo die, Salamancako Espainiako probintziarekin lotzen dena, eta Minhoko A28 errepideari, Porto eta Vigo lotzen dituena, Pontevedran (Espainia), Esposende-Antas eta Neiva-Darque tarteetan.

Laguntza handia

Sozialisten ekimena ezkerreko alderdi guztien babesarekin onartu zen: Bloco de Esquerda, PAN animalista eta Portugalgo Alderdi Komunista (PCP). Halaber, Chega ultraeskuindarrak, Errepublikako Asanbleako hirugarren indarrak, 50 eserleku ditu ganberan.

Sozialisten proposamena babestu zuen Chegak, bidesariak pixkanaka kentzearen aldeko ekimena aurkeztu arren.

Iniciativa Liberal (IL) abstenitu egin zen, eta gobernuko bi kideak, Luis Montenegro lehen ministroaren Alderdi Sozial Demokrata (PSD, kontserbadorea) eta CDS-PP, berriz, aurka agertu ziren, tasa horiek pixkanaka kentzea nahiago baitute.

Lege proiektuak 2025etik aurrera bidesariei amaiera eman nahi die antzinako SCUT batzuetan, autobideen portugesezko siglak erabiltzaileentzat kosturik gabe.

Gaurko onarpenaren ondoren, oraindik hainbat izapide geratzen dira; izan ere, testua Parlamentuko buruak sinatu behar du, gaur egun PSDkoa denak, herrialdeko presidenteari promulgatzeko bidali aurretik. Urrats honen ondoren, Gobernuari bidali behar zaio lehen ministroak sinatzeko Errepublikako Egunkarian argitaratu aurretik.

Eztabaida estua

Ekimena Parlamentuan eztabaida estua izan ondoren onartu zen, martxoaren 10eko hauteskundeek utzitako taula konplexuaren erakusgarri. Bertan, Aliantza Demokratikoa (AD) koalizio irabazleak (PSDk eta CDS-PPk osatua) 80 eserleku lortu zituen, gehiengo absolutuko 116tik urrun, eta sozialistek bi diputatuko aldea baino ez zuten izan.

SCUT autobideen sistema 1997an sortu zen Portugalen, eta erabiltzaileentzako kosturik gabeko autobiak ziren, kostu hori Estatuak hartzen baitzuen bere gain, bidesari birtualen erregimenean.

Sistema 2011n ezabatu zen, eta ordutik bidesaria kobratzen zaie sistema elektroniko baten bidez errepide horiek erabiltzen dituzten erabiltzaile guztiei.